Evaluatie vanuit mijn eigen ervaring
Ik vond het een hele moeilijke opdracht, omdat je met veel verschillende zaken tegelijk rekening moet houden. De acteurs en de ruimte beschrijven was niet zo moeilijk, omdat ik tijdens het lezen steeds een duidelijk beeld voor ogen heb van hoe de personages en de ruimte eruit zien. De muziek kiezen was veel moeilijker. Er bestaan ongelooflijk veel liedjes, en het is moeilijk om er dan het perfecte liedje voor dat bepaald moment uit te kiezen.
Evaluatie vanuit didactisch perspectief
Het is een enorm creatieve opdracht waarbij er geen foute antwoorden zijn, dat maakt hem goed om een boek achteraf te bespreken. De leerling wordt enorm vrij gelaten waardoor hij echt zijn ding mag doen. Dat zie je aan het feit dat hij zelf ook een fragment kan kiezen. Dan is de moeilijkheid wel om net een fragment te kiezen waar veel over te zeggen valt en waar toch wat in gebeurt. Anders is het heel moeilijk om het goed te kunnen beschrijven en er bijpassende liedjes bij te kiezen. Ook ben ik van mening dat het een opdracht is die eerder geschikt is voor de oudere leerlingen. Ik zou hem persoonlijk niet in de eerste graad laten uitvoeren.